Skip to content
لوله مانیسمان بدون درز سایز بالا

لوله مانیسمان و لوله APIاز انواع لوله فولادی مناسب برای لوله کشی خطوط گازی هستند. لوله مانیسمان به عنوان لوله گازی بدون درز و لوله api از انواع لوله درزدار، به عنوان لوله مورد تأیید اداره گاز مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند. توجه به تفاوت لوله مانیسمان و لوله API گازی سبب می شود بتوان بهترین لوله گازی را انتخاب و خریداری کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی 8 تفاوت اساسی لوله مانیسمان و لوله API گازی بپردازیم. ویژگی ها و کاربردهای هر یک را مورد ارزیابی قرار داده و در پایان به روش خرید لوله مانیسمان و لوله API گازی با قیمت مناسب اشاره می کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

لوله مانیسمان بدون درز سایز بالا

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان یک نوع لوله فولادی با ساختار بدون درز و شکاف است. به زبان ساده تر، لوله مانیسمان به صورت مستقیم از سوراخ کردن شمش های فولادی و بدون عملیات جوشکاری تولید می شود. از این رو بدنه ای یکپارچه، یکدست و بدون درز دارد.
ساختار یکپارچه و بدون درز باعث شده تا استحکام و مقاومت لوله مانیسمان بسیار بالا بوده و به عنوان لوله گازی مورد استفاده قرار گیرد. لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 از پرکاربردترین لوله ها در صنایع از جمله گاز به شمار می رود.

قیمت لوله گازی سپاهان api

لوله API چیست؟

لوله API یک نوع لوله فولادی درزدار است که تحت استاندارد API (American Petroleum Institue) ساخته می شود. برای تولید این لوله ها از خم کردن ورق های فولادی و جوش دادن لبه ها استفاده می شود. به همین دلیل لوله api در دسته لوله درزدار قرار می گیرد.

لوله ای پی آی به دلیل استانداردهای سخت گیرانه، مشخصات فنی و ویژگی های بالاتری نسبت به نمونه های هم رده دارد. از این رو برای انتقال نفت، گاز و فرآورده های نفتی، سیالات تحت فشار و دمای بالا انتخاب بسیار مناسبی است.

چرا باید به دنبال تفاوت لوله مانیسمان و لوله api باشیم؟

لوله کشی خطوط گاز غالباً در دو نوع لوله گاز توکار و لوله گاز روکار اجرا می شود. در لوله کشی گاز روکار، لوله ها و اتصالات قابل مشاهده بوده اما در لوله کشی توکار، لوله ها مدفون و غیرقابل مشاهده هستند. از طرفی دیگر شرایط محیطی و هزینه خرید لوله گازی نیز عوامل مهمی است. در نتیجه سفارش لوله گازی مانیسمان و لوله api با توجه به تفاوت های آن ها اهمیت بسیاری دارد. انتخاب درست، علاوه بر ارتقای کیفیت و کارایی پروژه، در کاهش هزینه و خرید لوله گازی قیمت مناسب نقش دارد.

8 تفاوت اساسی لوله مانیسمان و لوله API گازی

لوله مانیسمان و لوله API گازی تمایزات مختلفی از حیث ساختار فیزیکی، خواص مکانیکی، کاربرد و قیمت دارند. در همین راستا در ادامه به 8 تفاوت اصلی لوله مانیسمان و لوله API گازی اشاره می کنیم.

  1. تفاوت لوله مانیسمان و لوله api گازی در ساختار بدنه
    لوله مانیسمان در گروه لوله بدون درز و لوله api در دسته لوله های درزدار است. این ویژگی یکی از مهمترین تفاوت های این دو لوله است که در سایر ویژگی ها نظیر مقاومت و روش تولید نیز مؤثر است.
  2. روش تولید لوله مانیسمان و لوله api گازی
    لوله مانیسمان بدون انجام عملیات جوشکاری و به صورت مستقیم از سوراخ کاری شمش های فولادی تولید می شود. روش اکستروژن و روش مندرل از جمله متدهای مورد استفاده برای تولید لوله مانیسمان است. در حالی که لوله api روش ساخت ساده تری داشته و با جوش دادن لبه های خم شده ورق فولادی ساخته می شود.

    برای مشاهده ویدیو روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز » اینجا کلیک کنید « و برای مشاهده ویدیو روش ساخت لوله API گازی » اینجا کلیک کنید «

  3. تفاوت لوله مانیسمان و لوله api گازی در مقاومت و استحکام
    لوله مانیسمان بدون درز استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به لوله api دارد. علت آن نیز ساختار بدون درز و روش تولید ویژه است. البته این به آن معنا نیست که مقاومت لوله api پایین است. امروزه لوله ای پی آی مورد تأیید اداره گاز بوده و در بسیاری از پروژه های گازی شهری و روستایی استفاده می شود.
  4. خواص مکانیکی و دوام لوله لوله مانیسمان و لوله api گازی
    لوله api در زمره لوله درزدار قرار می گیرد، بنابراین احتمال بروز ترک در آن ها به ویژه محل درز بیشتر است. هرچند استانداردهای سخت گیرانه American Petroleum Institue احتمال بروز چنین مواردی را به شدت کاهش داده است. از طرفی دیگر مقاومت، دوام و استحکام به عنوان مشخصات مکانیکی مهم لوله گازی در لوله مانیسمان بالاتر از لوله api است.
  5. تفاوت لوله مانیسمان و لوله api گازی در حوزه استفاده
    لوله مانیسمان و api برای لوله کشی گاز توکار و روکار استفاده می شود. اما لوله مانیسمان معمولاً برای پروژه های سنگین و پرفشارتر انتخاب بهتری است. لوله های پالایشگاهی، دیگ های بخار، استخراج نفت و گاز و انتقال سیالات نفتی از کاربردهای لوله مانیسمان است. لوله api نیز برای مصارف خانگی و صنعتی و همچنین انتقال نفت و گاز استفاده می شود. لوله api جایگزین اقتصادی و مناسبی برای لوله مانیسمان رده پایین در خطوط گسترده گازی است.
  6. تعمیر و نگهداری لوله مانیسمان و لوله api گازی
    لوله مانیسمان مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به لوله api دارد. در نتیجه نیاز آن به تعمیر و نگهداری کمتر است. اما در صورت بروز اتفاق و نیاز به تعمیر، شرایط لوله api مناسب تر و روند انجام آن ساده تر است.
  7. تفاوت لوله مانیسمان و لوله api گازی در مشخصات فنی
    لوله مانیسمان معمولاً در ضخامت های بالاتری تولید می شود. استحکام و وزن لوله مانیسمان نیز بالاتر از لوله api است. لوله مانیسمان رده 40 و 80 از پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع لوله مانیسمان گازی است. لوله api-psl1، لوله api-psl2 و وله api 5l با گرید b نیز از جمله انواع لوله api پرکاربرد به شمار می رود.
  8. قیمت لوله مانیسمان و لوله api گازی
    قیمت خرید لوله گازی به ویژگی های مختلفی بستگی دارد. طبیعتاً قیمت مواد اولیه، مشخصات فنی نظیر قطر و ضخامت لوله، برند تولید کننده و مرکز فروش لوله لوله مانیسمان و لوله api گازی بر قیمت مؤثر است. اما در رده های مشابه، قیمت لوله مانیسمان به دلیل مشخصات فنی و مکانیکی بالاتر، گران تر از لوله api می باشد.
  • برای مشاهده 9 تفاوت اساسی لوله مانیسمان بدون درز و لوله سیاه درزدار » اینجا کلیک کنید «

خرید لوله مانیسمان و لوله API گازی مورد تایید اداره گاز

برای خرید لوله گازی مورد تایید اداره گاز باید از مراکز تخصصی و شرکت های بازرگانی فعال استفاده کرد. این شرکت ها به دلیل فعالیت تخصصی و ارتباط مستقیم با کارخانه های تولیدی و کاهش واسطه، علاوه بر کیفیت و اصالت محصولات، قیمت مناسب را به ارمغان می آورد.

شرکت فولاد جهان مهر با بیش از چند دهه سابقه، آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب و خرید انواع لوله و اتصالات گاز مورد تأیید اداره گاز است. تنوع بالای محصولات، همکاری با انواع برندهای داخلی و خارجی و ارسال به سراسر کشور برای مخاطبان درنظر گرفته شده‌است.

برای استفاده از خدمات فروش و مشاوره تخصصی خرید لوله و اتصالات مانیسمان و گازی می‌توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. کارشناسان فولاد جهان مهر پاسخگوی پرسش ها و سفارشات شما مخاطبان گرامی خواهند بود.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *