Skip to content
قیمت میلگرد امروز

بدون شک افزایش قیمت میلگرد از دغدغه ها و نگرانی‌های اصلی مهندسان و خریداران انواع میلگرد ساده و آجدار است. قیمت میلگرد در گذر زمان به ویژه در درازمدت همواره شاهد افزایش بوده است. مهمترین دلیل افزایش قیمت میلگرد، تأثیرپذیری آن از فاکتورهای متعدد و مختلف است.

آهن آلات از جمله میلگرد در زمره محصولات استراتژیک و دلار محور است. بنابراین قیمت آن متأثر از عوامل خارجی و داخلی گوناگون نظیر قیمت ارز، شرایط سیاسی و اجتماعی منطقه، تحریم ها و قیمت جهانی فلزات است. افزایش قیمت میلگرد تا کی ادامه دارد؟ پاسخ دشوار نیست، تا زمانی که عوامل بیان شده به ثبات و پایداری نسبی نرسد، افزایش قیمت میلگرد ادامه دارد. در ادامه مطلب، این عوامل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم تا بتوانید دید نسبتاً خوبی از تحلیل قیمت میلگرد و خرید به موقع آن داشته باشید.

انبار میلگرد

چه عواملی بر افزایش قیمت میلگرد مؤثر است؟

اگر نگاهی به نمودار قیمت میلگرد آجدار و ساده بیندازید، نوسانات مختلف خصوصاً افزایش قیمت در دراز مدت را شاهد خواهید بود. علت این امر، یعنی افزایش ادامه دار قیمت میلگرد، اثرگذاری عوامل مختلف بر قیمت تمام شده میلگرد است. مهمترین عوامل که در افزایش قیمت میلگرد مؤثر عبارتند از:

  • قیمت جهانی آهن و فولاد
    قیمت جهانی فلزات به ویژه آهن مهمترین عامل در افزایش یا کاهش قیمت تولیدات فولادی است. البته با توجه به شاریط خاص کشورمان از حیث سیاسی و تنش های منطقه ای، عوامل دیگر نقش پررنگ تری در افزایش قیمت میلگرد و پروفیل فولادی را دارند.
  • قیمت ارز و دلار
    نرخ ارز و دلار تأثیر مستقیم بر محصولات صادراتی و دلار محور نظیر صنعت فولاد دارد. پس هر عامل داخلی و خارجی که سبب افزایش و یا کاهش قیمت ارز و دلار شود، در کاهش یا افزایش قیمت میلگرد نیز مؤثر است.
  • قیمت مواد اولیه و تولید میلگرد
    هزینه های تولید میلگرد شامل تأمین مواد اولیه، هزینه تجهیزات و حامل های انرژی ارتباط مستقیم با قیمت میلگرد دارد.
  • شرایط سیاسی و تحریم ها
    دلایل سیاسی به ویژه تحریم ها و همچنین تنش های منطقه ای نظیر درگیری های احتمالی با کشورهای منطقه رابطه مستقیم و تنگاتنگی با قیمت فولاد و تولیدات فولادی دارد. همچنین تصمیمات دولتی در قیمت گذاری ها نیز می تواند بر کاهش یا افزایش قیمت میلگرد مؤثر باشد.
  • برق و حامل های انرژی
    مشکلات تأمین و یا قطعی برق کارخانجات رابطه مستقیمی با میزان تولید و به دنبال آن میزان عرضه و تقاضای بازار دارد. قطعی برق صنایع یا محدودیت حامل های انرژی، محدود شدن میلگرد در بازار را به دنبال دارد. از طرفی دیگر با توجه به نیاز بالای پروژه های عمرانی به میلگرد، تنش در حوزه برق و انرژی می تواند شوک های قیمتی را به بازار میلگرد تحمیل نماید.
  • هزینه های جانبی و حمل و نقل
    هزینه های جانبی نظیر هزینه بارگیری، ارسال، تخلیه و حمل و نقل از دیگر عوامل و فاکتورهای مؤثر بر قیمت میلگرد است. در نتیجه تغییر در فاکتورهای مؤثر بر هزینه حمل و نقل نظیر افزایش نرخ کرایه می تواند سبب افزایش قیمت میلگرد شود. از طرفی دیگر کاهش دفعات بارگیری و استفاده از خدمات فروشنده های معتبر در نگهداری و ارسال بار در کاهش قیمت میلگرد مؤثر است.
  • عرضه و تقاضا میلگرد
    میزان عرضه و تقاضا در هر بازاری بر قیمت تمام شده محصولات مؤثر است. در نتیجه وضعیت ساخت و ساز و میزان عرضه و فروش میلگرد از دیگر مواردی است که سبب افزایش یا کاهش قیمت میلگرد می شود. کاهش تقاضا و افزایش عرضه، کاهش قیمت میلگرد و افزایش تقاضا همراه با کاهش فروش، افزایش قیمت میلگرد را به دنبال دارد.

چگونه می توان افزایش قیمت میلگرد را پیش بینی کرد؟

برای پیش بینی قیمت میلگرد باید به فاکتورهای تعیین کننده و مهمتر از آن میزان و نوع تأثیر آن توجه داشت. به طور کلی عوامل مؤثر بر قیمت آرماتور را می توان به دو دسته عوامل هیجانی (شوک آور به بازار) و عوامل اساسی و قابل پیش بینی تقسیم کرد.
دلایل سیاسی نظیر تنش های منطقه ای، احتمال جنگ و یا برگزاری انتخابات از جمله عوامل مهمی است که به دلیل شوک به بازار ارز و دلار، تأثیر هیجانی بر بازار و قیمت میلگرد دارد. البته هر افزایش قیمت دلار منجر به افزایش قیمت میلگرد نمی شود. اما به طور کلی، قیمت بازار آهن آلات از قیمت دلار تأثیر می پذیرد. در برخی بازه های زمانی با شیب ملایم و برخی مواقع با شیب تند تر.

از طرفی دیگر مواردی مثل قیمت مواد اولیه، حامل های انرژی، کرایه حمل و نقل، قطعی برق صنایع و یا عرضه و تقاضا در بازار از جمله عوامل ثابت و نسبتاً قابل پیش بینی هستند. این موارد باتوجه به فاکتورهای مختلف نظیر قیمت جهانی فلزات، تصمیمات دولت در خصوص قیمت گذاری، رصد بازار و… تا حدی قابلیت تحلیل و پیش بینی دارند.

به خاطر داشته باشید، اگر بتوانید تحلیل و پیش بینی درستی نسبت به تغییر این عوامل داشته باشید، می توانید خود را آماده کاهش یا افزایش قیمت میلگرد و در نتیجه خرید به موقع نمایید.

میلگرد نیشابور

گرانی و افزایش قیمت میلگرد بیشتر به چه عواملی بستگی دارد؟

در بین عوامل بیان شده در افزایش قیمت میلگرد، برخی از فاکتورها تأثیر بیشتری دارند. تأثیرگذاری بیشتر این عوامل ناشی از شرایط خاص و حساس منطقه ای کشور است. با این توضیح می توان گفت نرخ ارز و دلار، شرایط سیاسی منطقه ای و تصمیمات داخلی کشور بیشترین سهم در افزایش قیمت میلگرد را دارد.

افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی بر قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید دارد. اگر نگاهی به نمودار قیمت دلار و نمودار قیمت میلگرد در بازه های زمانی یکسان داشته باشید، تغییرات قیمت نسبتاً مشابهی را شاهد خواهید بود. پس هر عاملی که سبب شوک و تنش در بازار ارز شود، می تواند قیمت بازارهای مرتبط نظیر آهن آلات را دستخوش تغییر نماید.

کشور در شرایط حساس منطقه ای قرار دارد. درگیری ها و امکان بروز جنگ تأثیر هیجانی بر قیمت محصولات به ویژه تولیدات دلار محور دارد. تصمیمات سیاسی، رخدادهای داخلی نظیر انتخابات و یا تصمیمات دولتی نیز نقش مهمی در قیمت میلگرد خواهد داشت.

برای مشاهده عوامل موثر بر کاهش قیمت میلگرد امروز >> اینجا کلیک کنید <<

افزایش قیمت میلگرد تا کی ادامه دارد؟

در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت میلگرد تا کی ادامه دارد، باید گفت تا زمانی که عوامل مؤثر در قیمت میلگرد به ویژه تنش های سیاسی و منطقه ای، تحریم ها و نرخ دلار به ثبات خوبی نرسد، افزایش قیمت میلگرد ادامه دارد.
در نتیجه در صورتی که شاهد ثبات قیمت مواد اولیه و حامل های انرژی در بازار، توافق در رفع یا کاهش تحریم ها و تثبیت نرخ دلار باشیم، قیمت میلگرد می تواند کاهش داشته باشد. اما در نقطه مقابل با تشدید عوامل تنش زا، تغییرات نرخ ارز و مواد اولیه، افزایش قیمت میلگرد ادامه دارد.

اطلاع از قیمت روز میلگرد و خرید با بهترین قیمت

فولاد جهان مهر از شرکت های تجاری و بازرگانی باسابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات به ویژه انواع میلگرد است. تجربه بیش از چند دهه فعالیت و همکاری با برندهای معتبر ایرانی و خارجی کیفیت و قیمت مناسب را برای مشتریان به ارمغان آورده است.
شما مخاطبان عزیز، برای آگاهی از شرایط خرید و آخرین قیمت روز میلگرد می توانید همین حالا با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. مشاوره تخصصی رایگان، ارسال به سراسر کشور و تضمین کیفیت و قیمت حین سفارش از دیگر مزایای فولاد جهان مهر است.

برای آگاهی از شرایط خرید و یا بررسی لیست قیمت انواع میلگرد آجدار می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. مشاوران فولاد جهان مهر آماده پاسخگویی به پرسش ها و پیگیری ثبت سفارشات شما عزیزان در سریع ترین زمان هستند.

 

قیمت امروز میلگرد

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *