Skip to content

قیمت تیرآهن‌ I7 ( تیرآهن نیمه سبک )

۴۴,۵۰۰,۰۰۰ ۶۶,۵۰۰,۰۰۰ 

قیمت تیرآهن i7 ذوب آهن اصفهان براساس سایز آن تعیین می شود، در حال حاضر قیمت هر کیلو تیرآهن نیمه سبک ۴۴,۵۰۰,۰۰۰ ۶۶,۵۰۰,۰۰۰  است. در زیر لیست قیمت تیرآهن i7 را می توانید مشاهده نمایید.

سایز قیمت
14 ۴۴,۵۰۰,۰۰۰ 
16 ۵۴,۵۰۰,۰۰۰ 
18 ۶۶,۵۰۰,۰۰۰ 
برند:

توجه داشته باشید برای دریافت جدیدترین قیمت تیرآهن i7 ذوب آهن اصفهان امروز با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

تیرآهن I7 از پرکاربردترین انواع تیرآهن است که وزن کمتر آن نسبت به تیرآهن های معمولی مهمترین مشخصه آن است. تیرآهن I7 که با نام تیرآهن بال نیم پهن سبک نیز شناخته می شود، با کاهش وزن سازه کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارد. تیرآهن i7 سایز 14، 16، 18 و 20 از پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع تیرآهن سبک به شمار می رود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ها، مزایا و کاربرد تیرآهن I7 بپردازیم. در ادامه نیز نگاهی به استاندارد ساخت و تفاوت تیرآهن i7 با تیرآهن معمولی ساختمانی می اندازیم. در پایان نیز عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن I7 و مناسب ترین روش خرید را مورد بررسی قرار می دهیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تیرآهن i7 چیست؟

تیرآهن یک نوع مقطع فولادی با ظاهر I شکل است. به دو لبه بالایی آن بال و به بدنه آن جان تیرآهن می گویند. تیرآهن بسته به شکل مقطع، استاندارد ساخت و ویژگی های فنی نظیر وزن تیرآهن به انواع مختلفی تقسیم می شود. تیرآهن معمولی یا IPE رایج ترین نوع تیرآهن است که بیشترین سهم استفاده و کاربرد را به خود اختصاص می دهد. تیرآهن I7، تیرآهن هاش، تیرآهن INP و لانه زنبوری از دیگر انواع تیرآهن است.
تیرآهن I7 فرآیند ساخت و مواد اولیه آن مشابهی با تیرآهن معمولی دارد. مهمترین تفاوت آن ها وزن تیرآهن است که به دلیل استاندارد INSO16348، تیرآهن I7 وزن کمتری نسبت به تیرآهن معمولی دارد. به همین دلیل با نام تیرآهن سبک نیز شناخته می شود.

کاربرد و مزایا تیرآهن i7

تیرآهن I7 همچون سایر انواع تیرآهن کاربرد زیادی در ساخت اسکلت فلزی، تیر یا ستون، ساخت خرپا و کلاف دارد. مهمترین مزیت تیرآهن I7 کاهش وزن ساختمان و بهینه سازی مقاومت سازی و بهبود عملکرد در برابر زلزله است. همچنین می تواند سبب کاهش هزینه های ساخت و اجرای سازه شود.

انواع تیرآهن i7

تیرآهن i7 در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. اندازه جان تیرآهن یا همان بدنه تیر مهمترین مشخصه در طبقه بندی این نوع تیرآهن است. در همین راستا تیرآهن 12 سبک، یعنی تیرآهنی که ارتفاع جان آن برابر 12 سانتی متر یا 120 میلی متر می باشد. تیرآهن i7 سایز 12، تیرآهن i7 سایز 14، تیرآهن i7 سایز 16، تیرآهن i7 سایز 18 و تیرآهن i7 سایز 20 از جمله انواع تیرآهن سبک به شمار می رود.

تیرآهن اصفهان

وزن تیرآهن i7

همان طور که اشاره شد وزن تیرآهن i7 و سبک تر بودن آن نسبت به تیرآهن معمولی مهمترین مشخصه این تیرآهن است. وزن تیرآهن i7 حدود 10 تا 15 درصد کمتر از وزن تیرآهن ipe می باشد. همین اندازه کاهش وزن، در سبک تر شدن سازه های فولادی، بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها فوق العاده مؤثر است.

در جدول زیر وزن انواع تیرآهن i7 مطابق با استاندارد ملی ایران ارائه شده است. باید توجه داشته باشید که وزن تیرآهن تولید شرکت ها معمولاً قدری کمتر از وزن ارائه شده در استاندارد می باشد.

  • وزن یک شاخه 12 متری تیرآهن 14 i7 ( تیرآهن سبک ) 140 کیلوگرم
  • وزن یک شاخه 12 متری تیرآهن 16 i7 ( تیرآهن سبک ) 170 کیلوگرم
  • وزن یک شاخه 12 متری تیرآهن 18 i7 ( تیر آهن سبک ) 215 کیلوگرم
  • وزن یک شاخه 12 متری تیرآهن 20 i7 ( تیر آهن سبک ) 250 کیلوگرم

استاندارد تیرآهن I7

استاندارد ملی INSO16348 با عنوان تیرآهن گرم نوردیده نیمه سبک بال نیم پهن موازی (i7) مرجع تولید تیرآهن i7 از جمله تیرآهن ذوب آهن است. در این استاندارد ویژگی های ساخت، روش های آزمون و شرایط تولید مشخص شده است.

تفاوت تیرآهن i7 با تیرآهن معمولی ساختمانی (IPE) در چیست؟

تیرآهن سبک i7 و تیرآهن معمولی یا ipe روش ساخت و مواد اولیه مشابهی دارند. با این حال در برخی مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

  • وزن نخستین و شاید مهمترین تفاوت تیرآهن i7 با تیرآهن معمولی است. وزن تیرآهن i7 کمتر از تیرآهن معمولی بوده و به عنوان یک تیرآهن سبک یا نیمه سبک شناخته می شود. به عنوان مثال وزن واحد طول (1 متر) تیرآهن i7 سایز 12 حدود 9 کیلوگرم است. در حالی که این وزن تیرآهن ipe 12 چیزی در حدود 10.4 کیلوگرم می باشد.
  • گرید تولید و استاندارد ساخت دیگر تفاوت تیرآهن معمولی با تیرآهن i7 محسوب می شود. تیرآهن ipe غالباً با گرید st37 و مقاومت کششی 360 مگاپاسکال تولید می شود. تیرآهن i7 با گرید st37 و مقاومت کششی 410 مگاپاسکال ساخته می شود.
    میزان تحمل بار و فشار تیرآهن i7 و معمولی با هم فرق دارد. زیرا مقاومت کششی و وزن آن ها با هم متفاوت است. تیرآهن i7 در کنار استحکام خوب، به دلیل وزن کمتر در سبک سازی سازه و بهبود عملکرد لرزه ای و قیمت تمام شده اجرا نقش تعیین کننده ای دارد.
  • قیمت تیرآهن i7 از قیمت تیرآهن معمولی گرانتر است. علت آن تفاوت در وزن تیرآهن و فولاد مصرفی و همچنین مشخصات فنی و مکانیکی است.
    برای مشاهده قیمت تیرآهن معمولی ساختمانی » اینجا کلیک کنید «

قیمت تیرآهن i7

تیرآهن از جمله مقاطع فولادی است که به دلیل کاربرد فراوان و سهم قابل توجه در ساختمان، قیمت خرید آن اهمیت زیادی دارد. قیمت تیرآهن i7 همچون سایر انواع تیرآهن معمولی، تیرآهن هاش و… به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان عرضه و تقاضا، نرخ جهانی فلزات به ویژه آهن و نرخ ارز از مهمترین موارد مؤثر بر قیمت خرید تیرآهن I7 است.

علاوه بر موارد ذکر شده، سایز تیرآهن و برند تولیدکننده از دیگر فاکتورهای تعیین کننده در قیمت تیرآهن است. با افزایش سایز و میزان فولاد مصرفی، قیمت تیرآهن I7 افزایش می یابد. به عنوان مثال قیمت تیرآهن I7 سایز 16 ذوب آهن اصفهان به دلیل وزن بیشتر، بالاتر از قیمت تیرآهن 12 اصفهان است. هزینه های جانبی نظیر ارسال، حمل و نقل و بارگیری نیز قیمت خرید تیرآهن I7 را تحت تأثیر قرار می دهد.

خرید تیرآهن با بهترین قیمت از فولاد جهان مهر

شرکت فولاد جهان مهر با بیش از چند دهه تجربه در زمینه فروش انواع آهن آلات از جمله تیرآهن فعالیت دارد. همکاری با معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده تیرآهن، تنوع بالای محصول و ارسال به سراسر کشور از مزایای فولاد جهان مهر است.
ارائه قیمت مناسب و کف قیمتی بازار به دلیل کاهش واسطه و در نظرگیری شرایط خرید اقتصادی از دیگر ویژگی های ارزشمند مجموعه است. ویژگی ارزشمندی که سبب شده تا مهندسان با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید تیرآهن موردنیاز خود از مجموعه فولاد جهان مهر نمایند.

شما عزیزان برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن I7 و سایر پروفیل فولادی و شرایط ثبت سفارش می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت روز تیرآهن

سایز

14, 16, 18, 20

برند

تیرآهن ذوب آهن اصفهان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت تیرآهن‌ I7 ( تیرآهن نیمه سبک )”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک گذاری قیمت تیرآهن‌ I7 ( تیرآهن نیمه سبک ) در شبکه های اجتماعی