Skip to content
ورق سیاه فولادی

قیمت روز ورق سیاه از مهمترین ملاک های مورد توجه فعالان بازار آهن آلات و خریداران این ورق پرکاربرد است. امروزه قیمت ورق آهن سیاه به واسطه استفاده گسترده در ساخت انواع پروفیل فولادی، صنعت ساختمان، خودروسازی، تجهیزات و… بسیار مورد توجه است. از این رو آگاهی از نحوه قیمت گذاری ورق سیاه و اطلاع از آخرین قیمت آن، موضوع بسیار مهمی است.

در این مطلب قصد داریم به صورت کوتاه به معرفی ورق سیاه، بیان ویژگی ها و مزایای آن بپردازیم. سپس بدون معطلی سراغ پاسخ این پرسش می رویم که ورق سیاه چگونه قیمت گذاری می شود؟ در پایان نیز نکات مهمی در خصوص روش های خرید ورق سیاه و همچنین اطلاع از قیمت روزانه آن بیان می کنیم. پس اگر به دنبال خرید ورق سیاه قیمت مناسب و آگاهی از قیمت امروز ورق سیاه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ورق A516 gr 70

ورق سیاه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ورق سیاه یک نوع ورق فولادی است که به روش نورد گرم (Hot Rolling) و در دمای بالا (بیش از 900 درجه سانتی گراد) تولید می شود. دمای فوق‌العاده زیاد فرآیند ساخت، ظاهری تیره رنگ به این ورق می دهد. از این رو با نام ورق سیاه شناخته می شود.

از مهمترین ویژگی های ورق سیاه عبارتند از:

  • ورق سیاه یکی از مهمترین موارد برای ساخت انواع پروفیل فولادی نظیر ناودانی، تیرآهن، نبشی، قوطی و… کاربرد دارد. استفاده در ساختمان سازی، خودروسازی، ساخت مخزن، ساخت لوله سیاه درزدار ، تجهیزات و ادوات کشاورزی و راهسازی از دیگر کاربردهای ورق سیاه است.
  • ورق سیاه به صورت رول و یا فابریک و در ضخامت های مختلف به بازار عرضه می شود. ورق سیاه برش خورده در ابعاد استاندارد با ضخامت کمتر از 15 میلیمتر، ورق فابریک یا شیت می گویند. ورق سیاه رول که به آن ورق کویل نیز می گویند معمولاً ضخامت بیشتر از 15 میلیمتر داشته و طول مشخصی ندارد.
  • ورق سیاه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. ورق سیاه معمولی از آلیاژ فولاد st37 ساخته شده و برای کاربردهای معمولی و ساختمانی بهترین انتخاب است. ورق ضدسایش st52 ، ورق A283 و ورق سیاه A516-GR نیز از دیگر ورق های پرکاربرد در صنایع مختلف هستند.

ورق سیاه چگونه قیمت گذاری می شود؟

در این بخش و بدون معطلی به سراغ مهمترین عوامل قیمت گذاری ورق سیاه می رویم. اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که ورق سیاه چگونه قیمت گذاری می شود، باید جواب را در عوامل مؤثر بر وزن ورق سیاه و برخی فاکتورهای جانبی دنبال کنیم. عواملی که در تعیین مشخصات فنی و همچنین جو بازار آهن آلات مؤثر هستند. در ادامه به تک تک آن ها اشاره می کنیم.

  1. وزن ورق سیاه و تأثیر فاکتورهای مرتبط!
    مهمترین عامل مؤثر در قیمت گذاری ورق سیاه، میزان فولاد مصرفی یا به زبان ساده تر، وزن ورق سیاه است. وزن ورق سیاه از ضرب طول، عرض و ضخامت ورق در چگالی فولاد به دست می آید. بنابراین هر عاملی که سبب تغییر هر یک از این معیارها شود، وزن ورق و به دنبال آن قیمت خرید ورق سیاه را دستخوش تغییر می کند. به عنوان مثال افزایش ضخامت یا عرض ورق یعنی فولاد مصرفی بیشتر و قیمت بالاتر. یا آنکه نوع آلیاژ مصرفی و قیمت مواد اولیه ساخت ورق نظیر قیمت اسلب و شمش های فولادی بر قیمت ورق سیاه مؤثر است.
  2. همیشه پای عوامل دیگر در میان است!
    وزن و میزان فولاد مصرفی همه ماجرای قیمت گذاری ورق سیاه نیست! چرا که پای عوامل دیگری نیز در میان است! یکی از معیارهای کلیدی در این باره که ورق سیاه چگونه قیمت گذاری می شود، میزان عرضه و تقاضاست. افزایش تقاضا در بازار و همزمانی با کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت ورق سیاه شود و بالعکس.
    کارخانه سازنده ورق چه ایرانی و چه وارداتی نقش مهمی در قیمت فروش ورق سیاه دارد. برخی برندها به واسطه اعتبار و کیفیت محصولات قیمت های بالاتری دارند. به عنوان مثال قیمت ورق فولاد مبارکه اصفهان با قیمت ورق سیاه کاویان، ورق سیاه اکسین یا ورق چینی و روسی متفاوت است.

در کنار این موارد عوامل دیگری مثل نرخ جهانی فلزات، نرخ ارز و دلار، هزینه انبارداری و ارسال و همچنین شرایط کشور و منطقه بر قیمت آهن آلات مؤثر است.

قیمت ورق سیاه به چه عواملی بستگی دارد؟

به صورت کلی فرآیند قیمت گذاری و عوامل مؤثر بر قیمت ورق سیاه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • وزن ورق سیاه به عنوان مهمترین فاکتور در قیمت خرید ورق سیاه
  • فولاد و آلیاژ مصرفی و عوامل مرتبط با آن نظیر استاندارد ساخت، قیمت مواد اولیه و…
  • میزان عرضه و تقاضای ورق سیاه در بازار آهن آلات
  • برند سازنده و ایرانی یا خارجی بودن شرکت
  • قیمت جهانی فلزات و نرخ ارز
  • شرایط اجتماعی و سیاسی کشور و منطقه از قبیل تورم و…
  • فاکتورهای جانبی نظیر انبارداری، بارگیری و ارسال

قیمت روز ورق، شیت و پلیت

چه روش هایی برای خرید ورق سیاه وجود دارد؟

خرید ورق سیاه به کمک روش های مختلف از جمله خرید مستقیم از کارخانه، بازار آهن آلات، بورس کالا و شرکت های تجاری بازرگانی معتبر انجام می شود.

  1. خرید مستقیم از کارخانه امکان بازدید و بررسی از نزدیک را فراهم می کند. همچنین برای خرید ورق سیاه قیمت مناسب ایده آل است. اما این روش معمولاً محدودیت حجم خرید (معمولاً فقط در تناژ بالاست)، طولانی شدن پروسه خرید و ارسال و همه روزه نبودن فروش دارد.
  2. مراجعه به بازار آهن آلات نظیر شادآباد و مرکز آهن تهران و… از دیگر شیوه های خرید ورق سیاه است. این روش امکان ارتباط با نمایندگی فروش، بررسی نزدیک و عدم محدودیت حجم دارد. اما باید زمان نسبتاً قابل توجهی برای مراجعه صرف کنید. همچنین باید به مسائلی نظیر ترافیک، همه ساعته نبودن فعالیت بازار، هزینه انبار و عدم امکان بازگشت سفارش توجه داشته باشید.
  3. خرید از بورس کالا نیز راهکار خوبی برای تهیه و خرید ورق سیاه است. اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب از مزایای این روش به شمار می رود. خرید ورق سیاه از بورس کالا نیاز به کد معاملاتی دارد. همچنین محدودیت در روزهای سفارش، طولانی شدن پروسه و خرید در حجم بالا دارد.
  4. خرید ورق سیاه از شرکت های تخصصی فروش آهن آلات و ورق سیاه راهکاری مناسب و هوشمندانه است. زیرا امکان خرید جزئی و کلی ورق وجود داشته و محدودیتی در زمان و یا مکان ارسال سفارش ندارید. همچنین می توانید از خدمات متعددی نظیر مشاوره تخصصی خرید، امکان برگشت کالا و تضمین کیفیت استفاده نمایید.
  • برای مشاهده 9 ایراد اساسی ورق آهنی سیاه st37 که قبل از خرید ورق باید بدانید >> اینجا کلیک کنید <<

خرید ورق سیاه قیمت مناسب و با بهترین کیفیت

خرید ورق سیاه از یک مرکز مطمئن و باسابقه علاوه بر تضمین کیفیت، قیمت مناسب و مقرون به صرفه را به ارمغان می آورد. فولاد جهان مهر، مرکزی با بیش از چند دهه تجربه در زمینه فروش انواع ورق، پروفیل، لوله و اتصالات است. در این مجموعه، عرضه انواع ورق سیاه ایرانی و وارداتی اصل به سراسر کشور صورت می پذیرد.
تنوع بالای محصولات و همکاری با بهترین برندهای تولید ورق و عاملیت فروش دسته اول از دیگر مزایای فولاد جهان مهر است. همچنین امکان آگاهی از قیمت ورق سیاه 1.5 میل، قیمت ورق سیاه 2 میل، قیمت ورق سیاه 3 میل و… و همچنین دریافت مشاوره تخصصی نیز مهیا است. شما عزیزان برای خرید ورق آهن سیاه با بهترین قیمت، می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای آگاهی از شرایط خرید و یا بررسی لیست قیمت ورق آلیاژی و ورق سیاه می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. مشاوران فولاد جهان مهر آماده پاسخگویی به پرسش ها و پیگیری ثبت سفارشات شما عزیزان در سریع ترین زمان هستند.

خرید ورق سیاه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *