Skip to content
لوله صنعتی سبک سپاهان

لوله ASTM A53 gr B یکی از انواع لوله بدون درز مانیسمان است. این لوله تحت استاندارد معتبر ASTM A53 تولید شده و مقاومت بالایی در برابر فشار و شرایط خوردگی دارد. انتقال انواع سیالات به ویژه آب، نفت و گاز از مهمترین کاربردهای لوله ASTM A53 gr B است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و کاربرد لوله ASTM A53 gr B بپردازیم. همچنین نگاهی به تفاوت لوله a53 و A106 که کاربرد زیادی در صنعت دارند، می اندازیم. در پایان نیز به بررسی قیمت لوله ASTM A53 gr B و بهترین روش خرید آن می پردازیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

لوله ASTM A53 gr B

لوله ASTM A53 gr B چیست؟

استاندارد ASTM A53 یکی از مهمترین شاخه های استاندارد ASTM یا انجمن آزمایش و مواد آمریکا (American Society for Testing and Materials) می باشد. استاندارد ASTM A53 یا A53M برای مشخصات لوله بدون درز مانیسمان است. لوله ASTM A53 gr B یکی از مهمترین گریدهای لوله A53 است که با توجه به کاربرد بالای لوله کربن استیل بدون درز ، اهمیت و کاربرد زیادی دارد.

مشخصات فنی لوله ASTM A53 gr B

اندازه لوله ASTM A53 gr B گسترده بوده و از 2/1 اینچ تا 36 اینچ را در بر می گیرد. ضخامت این لوله ها نیز 3 تا 12 میلیمتر بوده و برای طیف وسیعی از کارهای صنعتی مناسب است. طول لوله ASTM A53 gr B  شش یا 12 متر بوده و بسته به نیاز مشتری می تواند سفارشی سازی شود.

کاربرد لوله ASTM A53 gr B

انتقال سیالات در سیستم های مختلف لوله کشی مهمترین کاربرد لوله ASTM A53 gr B است. سیستم هایی نظیر لوله کشی آب، نفت، گاز، فاضلاب و سایر سیالات از جمله پتروشیمی. علاوه بر آن در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم های پایپینگ و برخی ماشین آلات صنعتی نیز لوله ASTM A53 gr B مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت لوله a53 و A106 در چیست؟

لوله های a53 و A106 به عنوان پروفیل های پرکاربرد در سیستم پایپینگ و انتقال سیالات محسوب می شود. در کنار شباهت های مختلف نظیر مقاومت بالا در برابر فشار، مشخصات فنی گسترده و دامنه کاربرد بالا، تفاوت هایی دارند. از مهمترین تفاوت لوله a53 و A106 عبارتند از:

  • استاندارد ساخت لوله ASTM A53 برای لوله مانیسمان بدون درز جوشی است. در حالی که استاندارد ASTM A106 برای لوله های کربن استیل بدون درز و برای دمای زیادی می باشد.
  • لوله A53 علاوه بر بدون درز ممکن است به صورت لوله جوش داده شده نیز تولید شود. در حالی که لوله A106 به عنوان لوله بدون درز و جوش است.
  • لوله A53 برای دما و فشار پایین تا متوسط گزینه بهتری است. اما لوله A106 بدون درز، یک نوع لوله مقاوم در برابر دما بوده و برای دما و فشار زیاد بهتر است.
  • ترکیبات سازنده و درصد عناصر مورد استفاده در لوله a53 و A106 متفاوت است. به عنوان مثال سیلیکون که از عناصر مهم در مقاومت حرارتی لوله است در لوله A106 بیشتر است. منگنز در لوله A106 در حدود 0.3 تا 1.06 درصد و در لوله A53 B حدود 1.2 درصد است.
  • آزمون ها و روش های کنترل کیفیت از جمله تست هیدرواستاتیک و فلتنینگ (خم) نیز از دیگر تفاوت لوله a53 و A106 به شمار می رود.
  • لوله A53 به ویژه لوله ASTM A53 gr B از جمله لوله بدون درز و پرکاربرد برای شرایط خوردگی است. لوله A106 مقاومت حرارتی بیشتری داشته و برای شرایط تحت دما و فشار زیاد گزینه ایده آلی است.
  • قیمت لوله A53 و لوله A106 نیز با یکدیگر فرق دارد. چراکه مشخصات فنی، استاندارد ساخت و ویژگی های مکانیکی آن ها با یکدیگر متفاوت است.

لوله بدون درز مانیسمان

قیمت لوله ASTM A53 gr B

قیمت خرید لوله ASTM A53 gr B به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. توجه به برخی از آن ها می تواند قیمت خرید را اقتصادی تر از همیشه نماید.

  • وزن لوله، اصلی ترین عامل بر قیمت لوله ASTM A53 gr B
    بدون شک وزن یا همان فولاد مصرفی، عامل مهم و تعیین کننده ای در قیمت لوله و پروفیل فولادی است. هرچه وزن لوله بالاتر باشد به دلیل فولاد مصرفی بیشتر، قیمت خرید لوله ASTM A53 gr B نیز افزایش می یابد.
  • مشخصات فنی لوله ASTM A53 gr B
    ضخامت، قطر داخلی و خارجی از دیگر معیارهای مؤثر بر قیمت لوله است. بهتر است برای انتخاب بهترین لوله ASTM A53 gr B، مشخصات فنی متناسب با نیاز پروژه باشد. خرید لوله های دست بالا (Over Design) بار مالی مضافی برای شما ایجاد می کند.
  • قیمت دلار و فلزات جهانی
    مطمئناً محصولات دلاری و صادراتی از نوسانات قیمت ارز و دلار هستند. قیمت آهن و نرخ فلزات در بازار جهانی نیز قیمت تمام شده لوله های فلزی از جمله لوله ASTM A53 gr B را دستخوش تغییر می کند.
  • هزینه های بارگیری و ارسال لوله ASTM A53 gr B
    روش خرید و تعداد دفعات بارگیری و ارسال بر قیمت خرید لوله نقش دارد. نزدیکی انبار، خودداری از بارگیری و تخلیه چندباره و استفاده از خدمات مراکز معتبر عامل مهمی در خرید لوله ASTM A53 gr B قیمت مناسب است.
  • برند سازنده لوله ASTM A53 gr B
    امروزه لوله ASTM A53 gr B در شرکت های مختلف و تحت برندهای گوناگون تولید می شود. تفاوت در استانداردهای تولیدی، اعتبار برند، نرخ واردات و میزان عرضه و تقاضا از عواملی است که سبب شده تا قیمت برندهای مختلف متفاوت باشد.
  • مرکز خرید لوله لوله ASTM A53 gr B
    شاید مؤثرترین عامل برای خرید لوله لوله ASTM A53 gr B ارزان و با کیفیت مرکز خرید معتبر تخصصی است. یک مرکز خرید خوب و معتبر با کاهش واسطه، در نظرگیری شرایط ویژه و تخفیف می تواند قیمت مناسبی برای شما به ارمغان آورد.

خرید لوله ASTM A53 gr B

فولاد جهان مهر از شرکت های تجاری و مراکز معتبر و باسابقه در زمینه تهیه و فروش انواع آهن آلات و پروفیل های فولادی است. انواع لوله a53 ،a106 ، لوله مانیسمان ، لوله گاز ، لوله گالوانیزه، ورق، میلگرد، نبشی، ناودانی و… بخشی از محصولات این مجموعه است. مشاوره تخصصی رایگان، استعلام آخرین قیمت لوله ASTM A53 gr B و ارسال به سراسر کشور فراهم شده است.

فولاد جهان مهر بیش از چند دهه در زمینه تهیه و فروش لوله و آهن آلات فعالیت دارد. با برندهای معتبر ایرانی و خارجی همکاری داشته و سعی کرده بهترین قیمت را برای مشتریان ارائه نماید. شما عزیزان برای آگاهی از شرایط و قیمت خرید لوله ASTM A53 gr B و سایر لوله ها و پروفیل های فولادی می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *